Thursday 13 October 2011

ape erti cinta bagi korang????


Haihhh...balik2 cerita cinta kan2??...hahaha..ni je la keje aku....sape stuju yang cinta tu buta??? penah tak korang dengar orang kate, cinta tak kenal usia, tak kenal rupa, tak kenal darjat dan pangkat, tak kenal harta,..hahaha...tu la yang dikatakan cinta tu buta...sampaikan terkadang tu tak boleh nak beza mane kaca mane permata...wooooo...tu seriously bahaya tahap membunuh  kot....

Pernah tak korang rase pelik ngan perasaan korang?? maksud aku,..ko penah terpikir tak kenapa ko skang ni becinta dengan awek@ pakwe korang??? penah timbul soalan tak nape korang cintakan dorang?? sbb cantik@hensem?? ker sbb dorang ade style??? x pun sbb byk wit..leh sara hdup ko?? hahaha ker..mmg x penah terpikir langsung sbbnyer?? ni mesti kes 1st time jmpe da ske..kunun2..jtuh cinta pandang pertama...choi!! ade lg meyh cnta pndg pertama zaman skrg nih?? aku percaya masih ade ag bagi orang2 yang suci niatnyer...

cinta ni terlalu luas skop nyer...kengkadang kita boleh conpius samada kite suka ker, sekadar sayang je ker, ataupon betul2 cinta...ade orang die sayang tapi tak cinta..ade orang just suke tengok je...senang berkawan dengan orang tu..tapi tak bermakna dia cinta kan??? aku sendri pon x khatam ag bab cinta ni...sbb aku pon da byk kali gagal gak dlm soal2 cinta nih. aku cuma nak kongsikan pendapat aku jer.Bagi aku la..cinta boleh dipupuk..caya tak??? haaa..cer tgk zaman-zaman mak ayah kita, kebanyakannya keluarga yang tetapkan jodoh.dorang x kenal pon..mak ayah pilih, tup2..trus kene kawin jer...tapi..kekal kan rumahtangga dorang..walaupun x de nak declare2, tak de rase cnta mulenyer, tapi at last wujud perasaan tu. dah jodoh dan ketentuan Ilahi kan???

zaman la ni??? budak darjah 2 pon da pandai kapel-kapel ni.haihhh...teringat aku mase aku g lepak-lepak kat jusco baru-baru nih...ternampak sekumpulan dak skola.( confirm dak skola sbb kecik je aku tgk)..berpasang-pasangan..bagai merpati dua sejoli..aku agak maybe dalam form1 kot depa nih..wahhh..bukan maen..si pakwe peluk pinggang aweknyer sambil jalan....yang si awek lak..dgn bangga je jalan..budak lagi kan?? ape dorang tau?? itu ker yang dinamakan cnta bg korang??? then aku nmpak pulak sepasang suami isteri yang da berusia dalam awal 50-an...berjalan berpimpin tangan...mesra je...haaa....tu baru la romantik..jelez aku tgk..harap2 nnti aku da tua2 macam tu la hendaknyer...

Slalu la kuar kat berita orang buang baby kat tong sampah la, tinggal kat uma anak yatim la, gugurkan kandungan & macam-macam masalah sosial kan?? ade kes tangkap khalwat tepi tasik,,kes kene serbu jabatan agama dalam kereta, kes tangkap basah dalam hotel murah...kebanyakannya bangsa kita, seagama dengan kita..tapi nape leh jadi cam ni?? kalau ditanya, surely la dengan conpident je dorang ni jawab "CINTA"....derr..pade pempuan2/ cewek2/aweks2/amoi2 diluar sane...pls beware!!! if betul laki tu sayang & cintakan korang, dorang tak kan wat mcm tu la derrr....tu nafsu semata2...tu bkn laki..tapi buaya...hahaha kebanyakannya pas terlanjur, perempuan mengandung, tapi laki?? cabbooooottt lariiiiiii...kan2??? x bertanggungjawab..then jadi la kes gugur & buang  bayi...siap ade laki yang cakap cam ni" if u sygkan I, U gugurkan lah kandungan tu..kita muda lagi..kita kumpul duit, nanti kita kawin cara sah yer..I janji I akan bertanggungjawab" WTF!!! is this what u called LOVE???? deyyyy...pooorahhhh...ini penipuan ok??? hahaha.kalau ni pon ko panggil cinta tak tau la aku nak ckap per...

kite kene sedar la sket...memang tak salah...cinta tu subjektif...pengertiannya bergantung kat seseorang individu tu..aku pon tak perfect...tapi aku belajar dari sekeliling aku...dari kesilapan lalu amik jadi iktibar...dan yang aku tau CINTA tak menghalalkan tu sumer....

bagi aku, cinta bermula dengan perasaan suka, kemudian jatuh sayang akhirnya cinta yang mendalam..tu bagi aku la..hahaha...perasaan cinta tak pernah salah..tapi kite sbgai manusia yang di kurniakan akal fikiran ni perlu kawal minda dan jiwa...jangan sampai nafsu disalah tafsirkan cinta..jangan sebab cinta kita dibutakan..so...ape plak makne cinta bagi korang????? tepuk dada tyala selera..kuikuikui.....

p/s : tak tau nak tulis pe...so aku pon mengarut2 jer la..maap yer...:)









No comments:

Post a Comment